Friday, July 1, 2011

不要拿人的『過去』批判他的『現在』。

之前說過了,人,會改變;過去和現在,也會有不同。

你、我,都一樣。現在跟以前,我們都不能百分之百的確定說:“我沒有變!”

當這樣的情況發生的時候,請看看你周圍的朋友:你,有沒有拿別人的過去批評他的現在呢?

我曾經經歷朋友的批判,因一些誤會,就說我"現在跟以前,有分別咩?還不是一樣!"

我的分析(沒有回應,可是難過了好久):朋友,我們多久沒有聯絡、分享心情了?你憑什麼判斷我沒有改變呢?你以前有真正的了解過我嗎?請問你是以什麼角度、什麼立場來說我、還是只是看表面呢?

當然,或許我有些“pattern”讓他看了會這樣覺得,所以我都有在做自我檢查。可是透過這樣的事情(雖然只有一個人這樣對我),提醒我小心,不可以這樣的論斷人,當然最好是學習不要論斷。

馬太福音7:1說:“你們不要論斷人,免得你們被論斷” (Do not judge, or you too will be judged) 清楚的解釋了這一切。所以要小心,因為我們怎樣論斷人,也必怎樣被論斷(太7:2a)。

願以下的經文可以成為我們的提醒 =)


Matthew 7

Judging Others
1 “Do not judge, or you too will be judged. 2 For in the same way you judge others, you will be judged, and with the measure you use, it will be measured to you.


3 “Why do you look at the speck of sawdust in your brother’s eye and pay no attention to the plank in your own eye? 4 How can you say to your brother, ‘Let me take the speck out of your eye,’ when all the time there is a plank in your own eye? 5 You hypocrite, first take the plank out of your own eye, and then you will see clearly to remove the speck from your brother’s eye.


6 “Do not give dogs what is sacred; do not throw your pearls to pigs. If you do, they may trample them under their feet, and turn and tear you to pieces.


願上帝祝福你們!

Who am I to judge others?

雨。

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...